środa, 15 kwietnia 2015

Dni Kolbuszowej a sprawa polska



Dumaliśmy z pewnym sławnym Mazurem o Dniach Kolbuszowej. W takich chwilach solidaryzuję się cierpiącymi, np, z dyrektórem Domu Kultury. Gdybyż w Kolbuszowy grały upragnione Baciary i Gang Albani, lud kolbuszowski marudziłby, że wioska kompletna i obciach. Gdybyż grał SDM czy inne ambitne cośtamy, lud kolbuszowski marudziłby, że jakieś smęty. Gdybyż grała Doda, jak w Nowy Dębie...


I tutaj pewien znany Mazur wszedł mi w słowo, upewniając się, czy wie aby na pewno, kto to jest Doda. To ta, co o niej wszyscy marzą?

A ja nie wiem, czy wszyscy marzą o Dodzie. Na szczęście napisała o tym Noblistka. Posłuchajmy.

Niektórzy lubią Dodę
Niektórzy -
czyli nie wszyscy.
Nawet nie większość wszystkich ale mniejszość.
Lubią -
ale lubi się także rosół z makaronem,
lubi się komplementy i kolor niebieski,
lubi się walki w klatce
lubi się stawiać na swoim,
lubi się głaskać psa.
Doda -
tylko kto to taki jest Doda?
Wikipedia mówi, że ma już 31 lat
a mimo to jakoś jeszcze dycha i trzymam się tego jak zbawiennej poręczy.

10 komentarzy:

  1. 1. kolega był uprzejmy wyrwać moje słowa z kontekstu. 2. chyba. 3. po 24 godzinach walki z systemem (chodzi o jeden z systemów operacyjnych) nie powiem nic tak błyskotliwego aby mogło się to zapisać w rocznikach kolbuszowskich. Mogę powiedzieć coś o pogańskim księciu który w Wiśle itp albo o Jarosławie, który przybił i wybił. niewiele więcej naprawdę. Serilo. ps. Jak bęzie "system operacyjny" w scs? Mam niejasne przeczucie, że obscenicznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że wyrwałem z kontekstu. Dlatego ukryłem personalia rozmówcy, unikając konieczności autoryzowania i ewentualnego procesu cywilnego. Tak działa wolny rynek!

      Usuń
  2. znamy tez legendę o Dodzie śpiącej pod Giewontem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgodnie z tą legendą legendarna siła Dody brała się z zaczarowanego pasa i koszuli. Miała też Doda zaczarowaną ciupagę, a na zamku w Czorsztynie jak byla przykuta w lichach, to lewą piersią dziurę w skale zrobiła.

      Usuń
  3. no nie wmówi mi żaden chłop że dziecka z Dodo nie chce mieć

    OdpowiedzUsuń